Rowerowe

Szlak Kaszczorski

Dodaj do planera
Wyznacz trasę
dystans (km) wysokość m n.p.m.

Wieleń - Kaszczor - Mochy - Biała Góra - Kaszczor - Wieleń; długość 18,8 km - SZLAK BORDOWY

Szlak prowadzi przez urozmaicony teren rolniczo-leśny. Na jego trasie występują ciekawe zabytki i ładne widoki.

Od węzła szlaków rowerowych, usytuowanego przy tablicy informacyjnej gminy Przemęt przy ulicy Wczasowej w Wieleniu Zaobrzańskim (0,0 km) wyruszamy w kierunku szosy Wschowa - Wolsztyn.

Tam, na skrzyżowaniu dróg (0,2 km) skręcamy w prawo i ścieżką rowerowo-pieszą, prowadzącą z lewej strony szosy w kierunku Wolsztyna, jedziemy do Kaszczoru (1,7 km).

Mijamy drogę odchodzącą w lewo do Ciosańca i 300 metrów dalej skręcamy z szosy w prawo w ulicę Pod Lipami.

Dalej drogą polną, częściowo przez teren leśny, jedziemy na północny wschód. Przecinamy skrzyżowanie z żółtym szlakiem rowerowym (3,2 km) i docieramy do splotu sześciu dróg polnych - zwanych przez miejscowych Punktem Lehmanna - i styku z mijanym wcześniej żółtym szlakiem rowerowym (5,1 km).

Skręcamy w lewo, na północny zachód, w kierunku Moch.

Mijamy po lewej żwirownię, a po prawej zalesione wzniesienia Babulina (Góra Sygnałowa, 112 m n.p.m. - najwyższy punkt powiatu wolsztyńskiego).

Przed zabudowaniami skręcamy ukośnie w lewo w ulicę Polną, którą docieramy do szosy Wschowa - Wolsztyn we wsi Mochy (8,4 km).

Po jej przekroczeniu zjeżdżamy ulicą Kościelną w dół i za kościołem skręcamy w lewo, w ulicę 3 Maja, jadąc teraz ulica asfaltową w kierunku Świetna. po lewej mijamy Łysą Górę (90 m n.p.m.) i zjeżdżamy z szosy w lewo, obok zabudowań leśniczówki Kaszczor (10,1 km).

Jedziemy teraz na południe, drogą piaszczystą przez las. Przejeżdżamy most na Kanale Kaszczorskim (10,9 km), mijamy po prawej stronie Białą Górę (12,8 km) i ponownie zbliżamy się do zabudowań Kaszczoru.

Tu skręcamy w lewo (ulica Cysterska), a przy szkole - w prawo, w ulicę Zachodnią (14,9 km). Nieco dalej skręcamy w lewo na drogę polną, następnie skrajem lasu - mijając po prawej zalesione Wieleńskie Góry - jedziemy na wschód, w stronę Wielenia.

Mijamy oczyszczalnię ścieków i docieramy do zabudowań Wielenia. Skręcamy w lewo, w ulicę Wschowską (szosa Wschowa - Wolsztyn) i za gospodarstwem agroturystycznym "Stara Stajnia" kierujemy się w prawo, do placu Pielgrzyma przy kościele (18,0 km). Stąd ulicą Klonową wracamy do szosy i skrzyżowania dróg, skręcamy w prawo, w kierunku Przemętu i dojeżdżamy do miejsca, skąd wyruszaliśmy na trasę wycieczki (18,8 km).